pertama kali ku melihatnya,
membuat diriku begitu terpaku,
dengan kecantikan dan keayuannya,
lalu ku dekati bagi mengenalinya.

Pada awal perkenalkan kami,
ku rasa dia amat memahami sifatku,
ku dibelai, ku dimanjai,
ku dilayani setiap masa,
tanpa dia ketahui niatku sebenar

Setelah lama berkawan,
ku ingin luahkan isi hatiku,
tapi mungkin baginya janggal,
bila ku terus mengucapkan 'I LOVE U',
tapi ku akur untuk bersabar,
bagi dirinya mengenali diriku,
dan juga bagi memahami kehendaknya.

Semua ini bertahan cuma sementara,
suatu ketika di mana waktu gelap,
dia perihalkan tentang bekas kekasihnya padaku,

Diriku amat terkejut ketika itu,
dia ingin tahu sama ada,
patut dia terima balik kekasih lamanya,
aku sukar memberi jawapan,
tapi ku tahu ku ingin dia bahagia,
aku luahkan dia patut kembali pada kekasih lamanya,

Ketika itu jua, air mataku menitis,
kerna ku tak tahan untuk menerima semua ini,
tapi aku perlu melepaskannya,
demi kebahagiaannya senantiasa,

Sekarang, semuanya berakhir,
dia kembali pada kekasihnya,
aku hanya mampu berdiri di sini,
meratapi kesedihan diriku,
aku cuma dia ingin tahu,
dia selalu kucintai,
walaupun kini dia bejauhan.